Zeisu suahna thu kigen khol:
God Calls Abram later called Abraham
12:1 Abraham in Keturah min nei zi dang khat la hi.
2 Amah in tuanu tawh ta Zimran, Jokshan, Medan, Midian, Ishbak, leh Shuah nei hi.
2 Jokshan pen Sheba leh Dedan’ pa ahi hi. Dedan’ tate: Asshurim, Lethusim, leh Leummim ahi hi.
4 Midian’ tate: Efah, Efer, Hanok, Abida, leh Eldaah ahi hi. Hihte khempeuh, Keturah’ suanlekhakte ahi hi.
5 Abraham in a neih khempeuh Isaac a pia hi.
6 Ahih hangin Abraham in a zi dang tawh a tate tungah zong letsong pia a, ama nuntak lai mahin ama tapa Isaac kiang panin nisuahna lam gamah amaute a sawlkhia hi.
7 Abraham, kum za leh kum sawmsagihlenga a phak ciangin,
8 a hu tawpna sang a, a teek, kum tampi a pha, a khanghamin si a, ama mite tawh kivui khawm hi.
9-10 Ama tapa Isaac leh Ishmael in, Abraham in Hit mite’ tung panin a lei, Mamre nisuahna lamah a om, Hit mi Zohar’ tapa Efron’ lo sung, Makpelah leihawm sungah amah a vui uh hi. Tua lai munah a zi Sarah kiangah Abraham kivui hi.
11 Abraham’ sih khit ciangin Pasian in a tapa Isaac thupha pia hi. Isaac, Beerlahairoi-ah a teng hi.
12 Hihte pen, Abraham in Sarah’ sila numei ahi Egypt mi Hagar tawh a neih, Abraham’ tapa Ishmael’ suanlekhakte ahi hi.
13 Hihte pen a suahna tawh kizui-in Ishmael’ tate’ min ahi hi: Ishmael’ ta upa pen Nebaioth hi a, tua ciangin Kedar, Adbeel, Mibsam,
14 Mishma, Dumah, Massa,
15 Hadad, Tema, Jetur, Nafish, leh Kedemah ahi hi.
16 Hihte pen a khua, a phual, a behin ulian sawmlenihte ahi Ishmael’ tate leh amaute’ min ahi hi.
17 (Ishmael kum za leh kum sawmthumlesagih a phak ciangin a hu tawpna sang-in si a, a behte tawh kivui khawm hi.)
18 Amaute, Egypt nisuahna, Assiria lam Havilah panin Shur dongah teng uh a, amau’ sanggamte khempeuh panin amau tuam ten’ uh hi.
19 Hihte pen Abraham’ tapa Isaac’ suanlekhakte ahi hi. Abraham pen Isaac’ pa hi a,
20 Aram mi Laban’ sanggamnu, Paddanaram gama Aram mi Bethuel’ tanu Rebekah zi-in a lak lai-in Isaac kum sawmli pha hi.
Look up the life of Abraham in any Bible Genesis chapters 12:1-25:11
Hih unit sung ah a dang sinna te:
- The beginning God created the earth – Undated Past, Piancilna 1:1-2
- The 7 or Seven Days of Creation – Undated Past, Piancilna 1:1-3:24
- Adam was the first created man specifically named in Scripture, Piancilna 1:26-2:25
- Eve the first woman specifically named in Scripture, Piancilna 2:18-25
- Abel a righteous man, Piancilna 4:1-16
- 1100 Year gap between Adam and Noah, Piancilna 5:1-32
- Noah built an ark, Piancilna 6:8-22
- Noah builds an Ark for God, Piancilna 6:9-9:28
- 400 year gap between Noah and Abraham, Piancilna 11:10-32
- Abraham the father of nations, Piancilna 12:1-25:11
- Sarah was the wife of Abraham, Piancilna 11:29-23:20
- Isaac Abraham’s son, Piancilna 25:20-34
- Esau was Isaac’s favorite son, Piancilna 25:19-34
- Jakob steals Isaac’s blessing, Piancilna 27:1-29
- Jacob marries Rachel the daughter of Laban, Piancilna 29:15-30
- Death of Joseph at one hundred and ten years old, Piancilna 50:22-26
- 300 year gap between Joseph and Moses, Piancilna 50:22-Paikhiatna 1:22
- Miriam kepts eye on Moses after he had been placed as a baby in a boat, Paikhiatna 2:1-10
- God spoke to Moses out of a burning bush, Paikhiatna 3:1-4:17
- Moses was asked to take off his sandals by God, Paikhiatna 3:1-22
- Moses the friend of God.
- Manna means ‘What Is It’?, Paikhiatna 16:1-36
- Moses at Mount Sinai, Paikhiatna 19:1-25
- The Golden Calf the idol made by Aaron, Paikhiatna 32:1-35
- Speak to the Rock “Give Water”, Gamlak Vakna 20:1-13
- Joshua God’s warrior, Joshua 5:13-6:21
- The two scouts or spies were Joshua’s eyes, Joshua 2:1-24 and 6:22-25
- Rahab helped Israel to take Jericho, Joshua 2:1-24
- Rahab saved from death, Joshua 6:22-25
- Gideon the fifth Judge of Israel, Thukhente 6:1-8:35
- Ruth, the great grand mother of King David, Ruth 1:16-2:23
- Jephthah the Gileadite the 10th Judge of Israel, Thukhente 11:1-12:7
- Samson the 14th Judge of Israel, Thukhente 13:1-16:31
- Samuel 15th Judge of Israel and also a Prophet, Samuel Masa16:1-13
- King Saul Spear, Samuel Masa 18:5-15
- David uses his slingshot, Samuel Masa 17:40-58
- Solomon’s throne established, 2nd Kings 2:1-46
- King Rehoboam, 1st Kings 11:41-12:24
- Jonah a prophet of God, Jonah
- Isaiah the prophet (739BC-690BC) wrote the book Isaiah, 2 Kings 18:1-20-21
- Jeremiah is put down a well, Jeremiah 38:1-28
- Daniel in the Lions Den, Daniel 6:1—28
- Esther becomes the Queen, The book of Esther
- Nehemiah rebuilds the walls of Jerusalem, Nehemiah 2:1-3:32l
- Malachi the last Old Testament writer
- The time gap between Malachi the last book of the Old Testament and Matthew the first of the gospels.
- The cross a Roman method of killing people, Luka 22:1-24:12
- The author and giver of all faith – Zeisu