Zeisu suahna thu kigen khol:
Jacob Marries Leah and Rachel
29:15 Tua ciangin Laban in Jakob’ kiangah, “Nang pen keima beh na hih ciangin, a man neilopi-in kei’ na hong sem ding na hi hiam? Hong gen in; na thaman ding bang hi ding hiam?” a ci hi.
16 Tu-in Laban in tanu nih nei hi. A uzaw’ min Leah hi a, a nauzaw’ min Rachel ahi hi.
17 Leah’ mit-hah neem a, ahih hangin Rachel melhoihin ngaihbaang hi.
18 Jakob in Rachel ngai hi. Amah in, “Na tanu a nauzaw Rachel thalawhna dingin nangma na kum sagih kong sem ding hi,” a ci hi.
19 Laban in, “Midang tungah amah ka piak ding sangin nang’ tungah amah kong piak ding hoihzaw hi; kei kiangah om in,” a ci hi.
20 Tua ahih ciangin Jakob in Rachel a ngahna dingin kum sagih sung na sem a, amah a itna hangin tua hunte ni tawmno khat tawh kibang a sa hi.
21Tua ciangin Jakob in Laban kiangah, “Ka hun cingta ahih ciangin amah tawh ka lupkhawm theihna dingin ka zi hong pia in,” a ci hi.
22 Tua ahih ciangin Laban in tua muna mi khempeuh kaikhawmin pawi khat a bawl hi.
23 Ahih hangin a nitak ciangin amah in a tanu Leah la-in Jakob kiangah paipih hi. Amah in tuanu luppih hi.
24 (Laban in ama numei nasem Zilpah a tanu Leah tungah a nasem numei dingin a pia hi.)
25 A zingsang ciangin, Leah na hi mawk hi. Jakob in Laban kiangah, “Bangci-a kei hong hici bawl na hi hiam? Rachel ngahna dingin na na hong sem hilo ka hi hiam? Tua ahih leh bang hangin kei hong khem na hi hiam?” a ci hi.
26 Laban in, “A u’ ma-in a nauzaw piak ding ko’ gamah ngeina hilo hi.
27 Hih nu-a’ dingin nipikal khat sung pawi beisak phot in la, adang kum sagih ka na nong sepsak thamanin a khat pen zong kong pia ding hi,” a ci hi.
28 Jakob zong tua bangmahin gamta a, tuanu’ pawi hun sung beisak phot hi. Tua ciangin Laban in a tanu Rachel zong a zi dingin a pia hi.
29 (Laban in ama nasem numei Bilhah a tanu Rachel’ tungah a nasem numei dingin a pia hi.)
30 Tua ahih ciangin Jakob in Rachel zong luppih a, amah in Leah sangin Rachel itzaw hi. Laban’ na adang kum sagih sung a semlai hi.
Hih unit sung ah a dang sinna te:
- The beginning God created the earth – Undated Past, Piancilna 1:1-2
- The 7 or Seven Days of Creation – Undated Past, Piancilna 1:1-3:24
- Adam was the first created man specifically named in Scripture, Piancilna 1:26-2:25
- Eve the first woman specifically named in Scripture, Piancilna 2:18-25
- Abel a righteous man, Piancilna 4:1-16
- 1100 Year gap between Adam and Noah, Piancilna 5:1-32
- Noah built an ark, Piancilna 6:8-22
- Noah builds an Ark for God, Piancilna 6:9-9:28
- 400 year gap between Noah and Abraham, Piancilna 11:10-32
- Abraham the father of nations, Piancilna 12:1-25:11
- Sarah was the wife of Abraham, Piancilna 11:29-23:20
- Isaac Abraham’s son, Piancilna 25:20-34
- Esau was Isaac’s favorite son, Piancilna 25:19-34
- Jakob steals Isaac’s blessing, Piancilna 27:1-29
- Jacob marries Rachel the daughter of Laban, Piancilna 29:15-30
- Death of Joseph at one hundred and ten years old, Piancilna 50:22-26
- 300 year gap between Joseph and Moses, Piancilna 50:22-Paikhiatna 1:22
- Miriam kepts eye on Moses after he had been placed as a baby in a boat, Paikhiatna 2:1-10
- God spoke to Moses out of a burning bush, Paikhiatna 3:1-4:17
- Moses was asked to take off his sandals by God, Paikhiatna 3:1-22
- Moses the friend of God.
- Manna means ‘What Is It’?, Paikhiatna 16:1-36
- Moses at Mount Sinai, Paikhiatna 19:1-25
- The Golden Calf the idol made by Aaron, Paikhiatna 32:1-35
- Speak to the Rock “Give Water”, Gamlak Vakna 20:1-13
- Joshua God’s warrior, Joshua 5:13-6:21
- The two scouts or spies were Joshua’s eyes, Joshua 2:1-24 and 6:22-25
- Rahab helped Israel to take Jericho, Joshua 2:1-24
- Rahab saved from death, Joshua 6:22-25
- Gideon the fifth Judge of Israel, Thukhente 6:1-8:35
- Ruth, the great grand mother of King David, Ruth 1:16-2:23
- Jephthah the Gileadite the 10th Judge of Israel, Thukhente 11:1-12:7
- Samson the 14th Judge of Israel, Thukhente 13:1-16:31
- Samuel 15th Judge of Israel and also a Prophet, Samuel Masa10:9-27 and 2 Samuel
- King Saul Spear, Samuel Masa 18:5-15
- David uses his slingshot, Samuel Masa 17:40-58
- Solomon’s throne established, 2nd Kings 2:1-46
- King Rehoboam, 1st Kings 11:41-12:24
- Jonah a prophet of God, Jonah
- Isaiah the prophet (739BC-690BC) wrote the book Isaiah, 2 Kings 18:1-20-21
- Jeremiah is put down a well, Jeremiah 38:1-28
- Daniel in the Lions Den, Daniel 6:1—28
- Esther becomes the Queen, The book of Esther
- Nehemiah rebuilds the walls of Jerusalem, Nehemiah 2:1-3:32l
- Malachi the last Old Testament writer
- The time gap between Malachi the last book of the Old Testament and Matthew the first of the gospels.
- The cross a Roman method of killing people, Luka 22:1-24:12
- The author and giver of all faith – Zeisu